まいど!

大雪でした。その後、快晴ですが、冷た~い日が続いています。
みなさま、極寒の冬、いかがお過ごしですか?

大雪の次の日、モリモリの雪と凍結の中、出勤されるのを見ると、本当に恐れ入ります。
今朝は、給湯器が使えないやら、水道の蛇口からつらら、の話を聞きましたが、うちも、北側の窓は結露が凍っていました。
ヒュ~

それでは、今週のはがき絵、良かったらお付き合いくださいね~

hi! 

It was heavy snow anywhere in Japan.
Some troubles happened, but for kids it was fun!
They enjoyed making a snowman and kamakura like a snow house, and so on.

I'm glad to looking at my pictures below,


作品をクリックすると拡大表示されます。

「笑てこ~」「smile」
scan-001
今年も笑って楽しくいきたいですね。
笑う門には福来る!
It kanji is read warau.
I live everyday with smiling.


「大人の仲間入り」「furisode」
scan-002
成人の日に着た、振袖を思い出して描いてみました。
振袖は、また着てみたいです。
I put on the kimono which sode is long, and is called 'furisode'.
Woman becoming 20 years old often put on the furisode on Coming-of-Age Day. 


「ぷく~っと膨らんだ!」「moti」
scan-001 (1)
今年、餅焼き用の網を100均で買いました。
毎朝、きなこ餅を食べる子どものために、焼いてます。
おいしそ~
I bought the net for cooking a moti for the first time.
Every morning I used it and served my son a moti with
kinako(soybean's powder)and maple syrup.
I recommend it!



まだまだ寒い!
心地よく過ごしましょ~ね。

ほな!

That's all today.
Take care and have a good day!   

 hona!